Skal dit barn opleve skriftlig fremstilling uden kaos og skriveblokering
Er dit barn usikker på, hvordan man overhovedet kommer i gang med en skriftlig opgave? Sidder det fast allerede ved første sætning? Har det svært ved at overskue mange informationer på én gang og mister hurtigt overblikket? Så er I ikke alene. Mange ordblinde elever kæmper med at knække koden til skriftlige opgaver. Ofte er det ikke mangelende viden eller idéer, men fordi opgaven føles kaotisk, uoverskuelig og svær.
På dette forløb arbejder vi med, hvordan man forstår opgaveoplægget, opbygger en tekst og bruger skabeloner og skrivestrategier, så dit barn ikke går i stå. Herudover arbejder vi med læse- og skriveteknologi samt forståelse af vurderingskriterierne. Målet er, at dit barn får ro og overblik, så skriftlig fremstilling ikke længere føles uoverskuelig, men som en opgave, der kan løses trin for trin. Der er plads til at stille spørgsmål, prøve sig frem og finde den metode, der virker for lige netop dit barn.
Et forløb, der lærer dit barn at skrive
På forløbet lærer dit barn:
Hvordan man opbygger en god tekst
Hvordan man bruger læse- og skriveteknologi strategisk
Hvordan man får styr på struktur, afsnit og indledning-afslutning
Hvordan man får ideer ned på papir – også når det hele virker tomt
Hvordan brainstorm kan hjælpe med at skabe overblik over indholdet
Hvad man bliver vurderet på og opfylder kravene
Hvordan man kan rette sin tekst ved brug af læse- og skriveteknologi
Forestil dig, at dit barn går til skriftlig fremstilling og faktisk glæder sig – fordi det ved, hvad det skal, og hvordan det skal gøre det
Måske oplever du, at særligt den skriftlige prøve er uoverskuelig for dit barn. Du er ikke den eneste. For mange ordblinde elever oplever, at den skriftlige fremstilling er den mest overvældende af prøverne. Men sådan behøver det ikke være. På dette forløb får dit barn:
En konkret skriveplan og skabelon, der guider fra start til slut ud fra forskellige oplæg
Videovejledninger, der skaber overblik og hjælper dit barn i gang samt støtter gennem skriveprocessen
Opsætningen af kilder og litteraturliste på en nem og overskuelig måde, så der er plads til fokus på skrivningen
Vejledning og hjælp til at bruge læse- og skriveteknologi bedst muligt
Jeg ved, hvor svært det kan føles, at:
🔹 At sidde og stirre på et blankt dokument
🔹 At have masser af tanker, men ingen ord
🔹 At føle sig forkert, fordi alle andre “bare skriver løs”
Jeg har set det igen og igen, og jeg har også set, hvordan det vender, når barnet får en ny måde at skrive på. Når det forstår, at det ikke handler om at skrive som de andre, men om at skrive på sin måde med sine styrker og med støtte.
BONUS: Støttepakke til dig som forælder – så du kan hjælpe dit barn bedst muligt undervejs
Når du tilmelder dit barn forløbet, får I adgang til:
🔸 En video-intro, hvor jeg forklarer kursets indhold og form
🔸 Adgang til materialer med skriveskabeloner, introduktioner til opsætning af kilder, gennemgang af vurderingskriterierne og forskellige fremstillingsformer.
Mød din underviser: Camilla Juul Jensen - Stifter af Grib Ordblindheden
Jeg har specialiseret mig i at undervise ordblinde børn og børn med fonologiske vanskeligheder. De sidste otte år har jeg målrettet arbejdet for at skabe undervisning, der er tilpasset deres behov – med fokus på deltagelse, mestring og succesoplevelser.
Om mig:
✅ Folkeskolelærer med speciale i dansk, specialpædagogik og samfundsfag (4.–10. klasse)
✅ Cand.pæd. i dansk didaktik – med fokus på, hvordan ordblinde elever bruger læse- og skriveteknologi
✅ Bred undervisningserfaring fra både folkeskoler og privatskoler – og udvikler af digitale undervisningsmaterialer i dansk
🚀 Jeg har skabt Grib Ordblindheden med ét formål: At give ordblinde børn de rette redskaber til at lykkes – og troen på, at de kan.
Med en anerkendende tilgang og solid faglighed møder jeg børnene, hvor de er. Jeg hjælper dem med at tage det næste skridt – med mod, ro og klarhed.
Hvad tidligere deltagere og forældre siger:
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
“Vores søn havde opgivet at skrive – nu laver han tekster med både idé og struktur.”
– Kristina, Mor til Tobias
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
“Jeg lærte at skrive trin for trin, og det gjorde det nemt at komme i gang. Herudover lærte jeg en nem måde at lave kildelister på. “
– Sejr, 15 år
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
“Camilla hjalp os med at forstå, at det ikke handler om perfektion, men om at finde sin måde at skrive på.”
– Forælder til 9. klasses elev
🐦 Early Bird – Tilmeld dit barn i dag og få en plads på holdet!
📅 Online-forløb via Zoom
🗓 Datoer: Onsdag d. 3., 10., 17. & 24. september 2025
⏰ Tidspunkt: Kl. 16.00–18.00
💰 Normalpris: 2.499 kr. Early Bird: 1.999 kr.
Et intenst og nærværende forløb for ordblinde elever i udskolingen med fokus på skriftlig fremstilling, teknologi og styrket selvværd.
Vi arbejder med opgaveforståelse, fremstillingsformer, vurderingskriterier, skabeloner, sprog og struktur – og dit barn lærer at bruge læse- og skriveteknologi som en støtte gennem hele skriveprocessen.
Kurset foregår på små hold á maks. 6 deltagere, så alle bliver set og hørt. Der er begrænset antal pladser, og de bliver hurtigt fyldt.
💻 Dit barn skal blot have adgang til:
– En computer
– Læse- og skriveteknologi (fx IntoWords eller AppWriter)
– OneDrive eller Google Drev til opgavedele og fællesmateriale
Camilla Juul Jensen
Mobil: +45 20739384
Mail: camilla@gribordblindheden.dk
Obs: Kurset bliver kun afholdt, hvis der er min. 2 tilmeldte.
Læs mere om mine betingelser ved at klikke her eller kontakt mig på camilla@gribordblindheden.dk for mere info.