Fagene bliver sværere, men det betyder ikke, at dit barn skal sakke bagud

Du er ikke alene. Og det er ikke for sent. Hjælp dit barn med at få greb om teknologien og finde glæden ved læring igen.

Forældre til ordblinde børn oplever ofte afmagt, frustration og sorg. Du kan mærke, at dit barn mistrives – måske trækker det sig socialt, undgår lektier og tvivler på egne evner.

Men det behøver ikke være sådan.

I et individuelt forløb hjælper jeg dit barn med at få troen på sig selv tilbage, bruge teknologi som en ressource og opleve, at skolen faktisk kan være et trygt sted at være – hvor man tør række hånden op og føle sig som en del af fællesskabet igen.

👉 Book en gratis afklarende samtale og få indsigt i, hvordan jeg kan støtte jer

Ja, tak book en samtale

Hvorfor jeg hjælper børn med ordblindhed

Det handler ikke om evner – men om de rette redskaber, tryghed og tillid

Jeg har undervist mange børn med ordblindhed. Og én ting står klart for mig: De lærer ikke mindre – de lærer bare anderledes. For at følge med i skolen skal de mestre læse- og skriveteknologi, og det kræver enormt meget overblik og tilvænning. Det er ikke let. Men det kan lade sig gøre, og det forandrer alt.

Jeg glemmer aldrig en bestemt elev. Han var blevet stemplet af omgivelserne – mange troede, han havde en diagnose, fordi han ikke kunne deltage i undervisningen. Men sandheden var, at han aldrig havde fået de rette værktøjer.

Da han først blev tryg i brugen af hjælpemidlerne, ændrede alt sig. Han fandt modet frem, begyndte at deltage aktivt og til afgangsprøven? Der fik han topkarakterer.

Det er præcis dét, jeg brænder for:
At vise børn (og deres forældre), at ordblindhed ikke behøver være en begrænsning – men et udgangspunkt for nye måder at lære og lykkes på
.

Når ét enkelt ord kræver ti mentale skridt – og masser af mod

At lære at bruge læse- og skriveteknologi kræver ikke bare teknik. Det kræver hukommelse, opmærksomhed, sprogforståelse, og ikke mindst: tålmodighed og viljestyrke.

En af pigerne jeg underviser, forklarede det sådan:

“Først skal jeg høre ordet. Så skal jeg lytte efter bogstaverne i ordet. Derefter sætter jeg stjerner dér, hvor jeg er i tvivl. Så tjekker jeg mine ordforslag og lytter til dem. Jeg skal stadig huske ordet. Hvis ikke jeg kan finde det, sletter jeg noget og prøver igen. Jeg skal stadig huske ordet. Når jeg har fundet det rigtige ord i ordforslagene, skal jeg dobbelttjekke, at det er det korrekte – og at endelsen passer. Men dér begynder jeg næsten ikke at kunne huske ordet længere.”

Forestil dig, hvor meget kognitiv energi det kræver – blot for at skrive ét ord.
Og hvor let det derfor er at blive udmattet, opgivende og føle sig forkert – selvom man arbejder meget hårdere end de fleste.

Men her opstår også en ny forståelse:

Det handler ikke om evner – men om indsigt, værktøjer og støtte.
Når barnet lærer strategier og får ro til at øve sig, kan de udvikle både selvtillid og selvstændighed.

Jeg underviser ikke bare i teknologi. Jeg lærer barnet at stole på sig selv – og viser dem, hvordan de kan bruge deres hjælpemidler med overblik og overskud.

Download en gratis mini-guide til forældre

Sådan foregår forløbet – og hvorfor det virker

Når dit barn begynder et individuelt forløb hos mig, starter vi en rejse mod større selvtillid, teknologisk tryghed og en skolehverdag, der giver mening.

Dette forløb er specialdesignet til ordblinde børn i grundskolen og skaber støtte til både barnet og dig som forælder. Sammen skaber vi grobund for udvikling, trivsel og deltagelse på lige fod.

Forløbets opbygning

1. Introduktionstime – med barn og forældre

Vi starter med en personlig samtale, hvor vi taler om barnets styrker, udfordringer og jeres forventninger. Bagefter får I en detaljeret plan over de kommende otte undervisningsgange, så I ved, hvad der skal ske – og hvorfor.

2. Målrettet undervisning – 8 gange

Her arbejder vi intensivt med læse- og skriveteknologi, kombineret med konkrete strategier, der matcher dit barns behov. Fokus er på mestring, overblik og succesoplevelser.

3. Evalueringstime – med barn og forældre

Vi mødes og ser på, hvor langt barnet er nået. I får personlige anbefalinger til, hvordan I bedst kan støtte barnet videre derhjemme, og vi vurderer sammen, om der er behov for yderligere hjælp.

Efter forløbet: Fra læring til mestring

Den øgede tryghed og de nye strategier skal omsættes til praksis i barnets hverdag. Derfor er det vigtigt med tid og rum til at træne og eksperimentere. Mange børn oplever hurtigt:

  • En ny tryghed i at bruge teknologien

  • En stigende selvtillid

  • At de kan følge med i undervisningen på lige fod med klassekammeraterne

For at sikre, at I ikke står alene i denne fase, får I:

+ 2 ekstra online opfølgningssamtaler á 50 minutter

Her følger vi op, justerer og sørger for, at det barnet har lært, faktisk bliver brugt. Vi ser på, om målene er nået, og om der evt. er brug for yderligere skridt.

Kort fortalt:

Varighed: 12 lektioner á 50 minutter
Frekvens: 2 gange om ugen i 5 uger + 2 opfølgninger måneden efter
Format: Online via Zoom – med personlig og nærværende undervisning

Forældre er en vigtig del af rejsen

Du får løbende sparring og konkrete værktøjer, der gør det nemt at støtte dit barn – uden at føle, at du skal være ekstra-lærer.

Prisen er 9.799 kr., men lige nu får du 1.000 kr. i rabat i bytte for en anmeldelse efter forløbet.

Inkluderer:

  • 10 personlige undervisningsgange

  • Introduktion og evaluering med forældre

  • 2 opfølgende undervisningsgange

  • Klar undervisningsplan og materiale

  • Adgang til øvelser og teknisk support

  • Løbende rådgivning og forældrestøtte samt opsamlinger

Transformationen:

Før: Usikkerhed, modstand mod skolen, lav selvtillid
Efter: Tryghed i teknologien, lyst til at lære, følelsen af at kunne være med

Lad os sammen give dit barn en skolehverdag, hvor det ikke længere handler om at overleve – men om at udvikle sig og trives.

Book en uforpligtende samtale

Det siger kunderne…

“Camillas undervisning har ikke kun givet vores søn dybdegående kendskab til programmer til at kunne læse og skrive på computeren, men også givet ham en større selvtillid i forhold til at kunne håndtere bøger og tekst tiltrods for hans ordblindhed". 

Gitte og Lars (Forældre til Silas, 5. klasse)



Klar til at give dit barn en ny start i skolen?

Hvis du kan mærke, at dit barn fortjener mere selvtillid, færre nederlag og en hverdag, hvor skole ikke længere er en kamp – så tag første skridt i dag.

Udfyld kontaktformularen, så vender jeg tilbage til dig hurtigst muligt. Sammen finder vi ud af, om forløbet er det rette match – og hvad der skal til for at give dit barn den støtte og ro, der gør hele forskellen.

Det næste skridt er enkelt:

✅ Udfyld formularen herunder
✅ Jeg kontakter dig personligt
✅ Vi taler kort om jeres behov og muligheder
✅ Hvis det føles rigtigt – finder vi en opstart

Vent ikke for længe...

Der er et begrænset antal pladser, så jeg kan give hver enkelt barn den nærværende støtte, de fortjener. Hvis du overvejer det – så tag kontakt. Du forpligter dig ikke til noget, men du åbner en mulighed.

Et lille skridt for dig – et kæmpe skridt for dit barn

Mange forældre venter, fordi de håber, det løser sig af sig selv. Men det gør det sjældent. Tværtimod vokser usikkerheden, mistrivslen og modstanden – både hos barnet og jer som forældre. Du kan bryde den spiral. Og det hele starter med ét lille skridt – en samtale, en kontakt.

Kontakt mig for en uforpligtende snak og lad os sammen finde den bedste løsning for dit barn

Ved at tilmelde dig nyhedsbrevet fra Grib Ordblindheden giver du samtykke til, at jeg må sende dig nyheder og relevante informationer om ordblindhed.

Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage ved at afmelde dig via linket i nyhedsbrevet eller ved at kontakte mig direkte.